Instrukcja montażu kolumny Grande Punto/ Evo, Alfa Mito, Corsa D

  1. Sprawdzić czy kolumna nie posiada uszkodzeń powstałych w transporcie.
  2. Sprawdzić czy wałek kolumny jest ustawiony we właściwej pozycji – koło kierownicy będzie montowane w pozycji do jazdy na wprost. W Grande Punto i Evo wałek posiada wielofrezowy kształt. Jeden frez jest szerszy. Powinien się on znajdować skrajnie na dole wałka czyli w na godz. 6-tej.
  3. Pod żadnym pozorem nie obracać wałkiem o więcej niż kilkadziesiąt stopni. Obrócenie go o pełny obrót spowoduje błąd systemu ESP – czujnik skrętu wyjdzie poza zakres pracy. Powyższa uwaga dotyczy tylko aut z kontrolą trakcji.
  4. Przykręcić kolumnę do karoserii auta (dwie śruby do tylnych uchwytów).
  5. Nasunąć i przykręcić wałek z krzyżakiem od dołu kolumny. Należy unikać używania młotka podczas nasuwania wałka. W ostateczności może to być młotek gumowy. Wibracje i stuki dużym młotem mogą spowodować rozkalibrowanie czujnika skrętu i momentu. Zalecane jest użycie kleju do gwintów do zabezpieczenia śruby wałka przed samoodkręceniem. Zsunięcie się tego wałka podczas jazdy może być katastrofalne dla podróżujących autem – kierowca utraci kontrolę nad pojazdem.
  6. Nasunąć przednią część kolumny (tuba z przednią łapą i stacyjką) upewniając się że najszerszy klin jest ustawiony na godzinie 6-tej i pasuje do najszerszego frezu na wałku kolumny.
  7. Przykręcić przednią łapę kolumny.
  8. Zamontować wszystkie akcesoria na przedniej części kolumny – przełącznik zespolony, wtyczki elektryczne i krąg immobilzera. Upewnić się, że taśma poduszki powietrznej jest założona w pozycji centralnej i posiada możliwość obrotu 2-krotnego w obie strony.
  9. Podłączyć wtyczki elektryczne do kolumny wspomagania.
  10. Zamontować plastikowe osłony kolumny kierowniczej.
  11. Podłączyć interfejs diagnostyczny i skasować ewentualne błędy w kolumnie elektrycznej. Czynność ta nie jest konieczna, bo kolumna jest skalibrowana podczas regeneracji, ale mogą się znajdować w sterowniku błędy komunikacji CAN. Na stole serwisowym nie wszystkie moduły CAN są uruchamiane.
  12. Po montażu wykonać pełny skręty w obie strony, dociskając kierownicę do krańcowych położeń. Sprawdzić czy siły naprężania koła kierownicy w obie strony są jednakowe.